aankomstdag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Thomas Buisman - WaarBenJij.nu aankomstdag - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Thomas Buisman - WaarBenJij.nu

aankomstdag

Door: Thomas Buisman

Blijf op de hoogte en volg Thomas

01 Maart 2020 | Nederland, Nederland

Vanochtend om 9 uur op Schiphol verzameld om met z'n allen door de douane te geen. Alles ging erg vlot dus hadden we veel tijd over op Schiphol zelf. na een uur wachten mochten we het vliegtuig in, ik zat bij het raam dus heb een aantal foto's kunnen maken. De vlucht verliep goed, het viel mee met de turbulentie. Daarna moesten we in de trein richting Tampere. Maar in een nieuw land moet je maar uitvogelen hoe je met de trein moet reizen..... Na veel rondvragen zijn we in de juiste trein beland. Maar je kocht een zitplaats. Dus de een zat helemaal voorin en de ander helemaal achterin.

We werden op het station opgehaald door de Finse Thomas die ons naar de supermarkt barcht en we daar wat eten konden halen voor de komende dagen. Alleen het is een hele uitdaging om met 7 personen te gaan winkelen, de een lust dit niet de ander dat niet.... Er is een groot prijs verschil dus daar moest ook aan gedacht worden.

Na een uur hadden we het ontbijt voor elkaar en besloten dat we de volgende keer met 3 personen gaan.

Daarna hebben we met z'n allen bij een pizzeria gegeten, (na lang zoeken gevonden). We moesten daarna terug met de bus, en onze bedden ophalen, omdat we morgen om half 10 opgehaald worden voor een tour door de stad en de school.

Maar zodra we ons appartement goed bekeken kwamen we schimmel en viezigheid tegen. Veel lakens hebben we opgestapeld dat gewoon echt vies waren. We hebben gelijk even met de leraar overlegd of we misschien schone beddengoed krijgen..... maar dat horen we morgen.

• 02 Maart 2020 - 08:36

Jennh:

Fijn te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Wel jammmer dat het vies is, zeker maar werk van maken. En dag begint goed moet sneeuws. Veel plezier vandaag